پزشکی و سلامت

چگونه کلسیم را در بدن خود حفظ کنید

جذب کلسیم در استخوانها برای شما کافی نیست. چیزی که واقعا بسیار مهم است، نگهداشتن کلسیم در آنجاست.

در اینجا میخوانید که چگونه :

✅ ۱- از دست دادن کلسیم را با پرهیز از مصرف نمک بیش از حد کاهش دهید. کلسیم موجود در استخوانها میل به حل شدن در درون جریان خون دارد، آنگاه از درون کلیه ها عبور نموده و وارد ادرار میشود. سدیم (نمک) موجود در غذاهایی که میخورید، میتواند از دست دادن کلسیم را از طریق کلیه ها به شدت افزایش دهد.

اگر شما مصرف سدیم خود را به یک تا دو گرم در روز کاهش دهید، کلسیم را بهتر در بدن خود حفظ خواهید کرد. برای انجام این کار، از خوردن خوراک های شور و مواد غذایی کنسرو شده با سدیم زیاد پرهیز نموده و مصرف نمک را چه موقع طبخ غذا و چه سر میز کاهش دهید.

✅ ۲- پروتئین خود را از گیاهان به دست آورید، نه از فراورده های حیوانی. پروتئین حیوانی – موجود در ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و فراورده های لبنی- میل به شستن کلسیم از استخوانها داشته و موجب عبور آن از ادرار میشوند. پروتئین گیاهی – موجود در انواع لوبیاها، غلات و سبزیها- چنین اثری ندارد.

✅ ۳- سیگار نکشید. افراد سیگاری نیز کلسیم از دست میدهند. مطالعه ای بر روی دوقلوهای همسان، نشان داد که اگر یکی از قلوها به مدت طولانی سیگاری بوده و دیگری نبوده باشد، فرد سیگاری بیش از ۴۰درصد بیشتر با خطر شکستگی استخوان مواجه است.
توصیه های آمریکایی مبنی بر مصرف کلسیم زیاد است، تا حدودی به این دلیل که گوشت، نمک، تنباکو و عدم فعالیت فیزیکی زندگی آمریکایی
منجر به دفع فوق العاده سریع و غیرطبیعی کلسیم از طریق کلیه ها میشود. با کنترل این عوامل اساسی، شما میتوانید تأثیر عظیمی بر حفظ کلسیم
در درون استخوان هایتان و یا تحلیل رفتن آن از بدنتان داشته باشید.

💢 تولید و آماده سازی توسط وگان کلوب

📌 منابع :

۳. Nordin BEC, Need AG, Morris HA, Horowitz M. The nature and signifcance of
the relationship between urinary sodium and urinary calcium in women. J Nutr
۱۹۹۳;۱۲۳:۱۶۱۵۲۲-.
۴. Remer T, Manz F. Estimation of the renal net acid excretion by adults consuming
diets containing variable amounts of protein. Am J Clin Nutr 1994;59:135661-.

نمایش بیشتر

صــAدق

زندگی سالم فقط با محصولات و غذاهای گیاهی....

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

دکمه بازگشت به بالا