پرسش و پاسخ

مکمل ویتامین D برای چه کسانی لازم است؟

☀️ویتامین D در بدن ما در پوست با تابش نور خورشید به آن ساخته می‌شود. برعکس سایر ویتامین‌ها، ما ویتامین D زیادی از رژیم غذایی‌مان به دست نمی‌آوریم، به‌خصوص اگر رژیم غذایی غیر گیاهی داشته باشیم.

☀️با توجه به نیاز بیشتر به ویتامین و احتمال بیشتر کمبود ویتامین D در برخی از گروههای سنی، توصیه میشود کودکان از یک سالگی و سالمندان هفتادساله روزی ششصد واحد بین‌المللی ویتامین D و سالمندان هفتاد و یک ساله و بالاتر هشتصد واحد بین‌المللی ویتامین D در روز مصرف کنند.

☀️اگرمدت زیادی زیر نور آفتاب نیستید یا همیشه پوستتان را می‌پوشانید یا مداوم از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنید با پزشکتان درباره مصرف مکمل‌های ویتامین D مشورت کنید، به‌خصوص اگر عوامل خطرساز دیگر برای کمبود ویتامین D هم داشته باشید.

☀️توجه داشته باشید مصرف بیش از حد ویتامین می‌تواند سمی باشد. توافق کلی کارشناسان این است که مصرف بیش از چهارهزار واحد بین‌المللی ویتامین D در بزرگسالان مسمومیت ایجاد می‌کند. کودکان اما با مقادیر کمتر ممکن است مسموم شوند.

همچنین برای ویتامین D می توانید از منابع گیاهی شامل موارد زیر استفاده نمایید و از کمبود این ویتامین جلوگیری کنید.

  • آب پرتقال غنی شده با ویتامین D
  • برخی قارچ‌ها نیز درست مانند انسان مقادیر زیادی ویتامین D در تماس با نور خورشید تولید می‌کنند. قارچ‌هایی که در تاریکی پرورش می‌یابند، عاری از این ویتامین هستند اما برخی از گونه‌های قارچ‌ها که در تماس با اشعه فرابنفش خورشیدی رشد می‌کنند، سرشار از ویتامین D هستند.

۱۰۰ گرم قارچ پخته= ۱۸/۱ میکروگرم ویتامین D

پیشنهاد تامین ویتامین D از محصولات گیاهی در طبیعت است.

نمایش بیشتر

صــAدق

زندگی سالم فقط با محصولات و غذاهای گیاهی....

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

دکمه بازگشت به بالا