پرسش و پاسخ

چگونه کلسیم را جذب استخوانهای خود کنید

✴️ ۱- کلسیم را از سبزیها، انواع لوبیاها و یا غذاهای غنی شده به دست آورید. سالم ترین منابع کلسیم، سبزیجات سبز برگدار و حبوبات و یا بطور خلاصه سبزیها و انواع لوبیاها” می باشند. کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم برگ، کلم پیچ، برگهای خردل، چغندر برگی سوئیسی و سایر سبزیها، سرشار از کلسیم فراوان قابل جذب و بسیاری از مواد مغذی سالم دیگر هستند. اسفناج استثناء است، حاوی مقدار زیادی کلسیم است اما با سرسختی بسیار، میل دارد آن را در درون خود نگهدارد، بطوری که شما مقدار کمتری از آن را جذب خواهید نمود.

لوبیاها غذاهای محقری هستند و ممکن است شما ندانید که سرشار از کلسیم هستند. بیشتر از ۱۰۰ میلیگرم کلسیم در یک بشقاب لوبیای پخته
وجود دارد.

اگر شما نخود، توفو و یا لوبیای دیگر و یا فراورده های لوبیا را ترجیح میدهید، در آنها نیز مقدار زیادی کلسیم خواهید یافت. این غذاها همچنین حاوی منیزیم هستند که بدن شما همراه با کلسیم برای ساختن استخوانها مورد استفاده قرار می دهد.

فراورده های لبنی هم حاوی کلسیم هستند، اما این کلسیم همراه با پروتئین های حیوانی، قند لاکتوز، عوامل رشد حیوانی، داروها و آلوده کننده های گاه و بیگاه و مقدار قابل توجهی چربی و کلسترول، به استثنای انواع بی چربی آن می باشد.

✴️ ۲- ورزش کنید تا کلسیم جایی برای رفتن داشته باشد. ورزش به دلایل بسیاری اهمیت دارد، از جمله محکم نگهداشتن استخوان ها. افراد فعال میل به حفظ کلسیم در درون استخوان های خود دارند، در حالی که افراد غیر فعال کلسیم از دست می دهند.

✴️ ۳- در صورت نیاز، ویتامین را از خورشید و مکمل های آن دریافت کنید. ویتامین ،Dمقدار استفاده کلسیم بدن شما را کنترل می کند. حدود ۱۵دقیقه تابش آفتاب بطور روزانه بر پوست شما، طبیعتا همه ویتامین مورد نیاز شما را تولید می کند. در صورتی که شما نور آفتاب کمی دریافت نموده و یا اصلا در معرض آفتاب قرار نداشته باشید، می توانید ویتامین را از طریق هر مولتی ویتامینی بدست آورید. جیره رژیمی پیشنهادی ( ۶۰۰ IU معادل ۵ میکروگرم) در روز می باشد. ویتامین اغلب به شیر اضافه می شود، اما مقدار اضافه شده همیشه خوب کنترل نمی شود.

🔅 تولید و آماده سازی توسط وگان کلوب

نمایش بیشتر

صــAدق

زندگی سالم فقط با محصولات و غذاهای گیاهی....

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

دکمه بازگشت به بالا